رندان پارسی گو - 2


می گویند منظومهٔ شمسی از انفجار یک ابرنواختر و فروریزش یک ابر چرخان پدید آمده و در دوران رنسانس و با مشاهدات افرادی از جمله گالیلئو گالیله کشف‌ شده است.گالیله در قرن17 میلادی نخستین کسی بود که سیاره مریخ را با تلسکوپ کوچک خود رصد کرد. اما ظاهرا مولانا چهارصد سال قبل از او منظومه شمسی و سیارات آن را می شناخته است. به دفتر ششم مثنوی - بیت111 رجوع کنید:


                                  دست و پا مریخ چندین خست از او

                                  و آن عطارد صد قلم بشکست از او

                                                                    

امیدواریم تلسکوپ کوچک گالیله در موزه ای در اروپا باقی مانده باشد تا ما به عنوان سند به آن رجوع کنیم. هر چند می توان ادعا کرد که مسیحیت متحجر آن عصر تلسکوب او را به زمین کوبیده و نابود کرده است.درست مانند مغول های خودمان.

این نشانه های آشکار به سادگی به ما می گوید که اختراع شخصیتی به نام مولانا بسیار بیش از آنچه به نظر می رسد ، به زمان حاضر نزدیک بوده است.


نظرات 5 + ارسال نظر
یکی دوشنبه 31 شهریور 1393 ساعت 16:54

گل گفتی ...
احسنت به تیزبینیتان !

تیزبینی لازم نداره. از بس که کم شعورند این جاعلان، یه بچه مدرسه ای هم متوجه جعلیاتشون میشه. حوادث اخیر غزه و مدل رفتاری که یهود در برابر نیروهای مقاومت و مردم فلسطین و حتی مردم پرسشگر و معترض دنیا نشان داد، به خوبی به ما میگه که این ملت احمق ترین ملت جهانند. و این حماقت و تربیت را تماما از آموزه های تورات گرفته اند.

Aydın چهارشنبه 2 مهر 1393 ساعت 00:00 http://biryol-az.blogsky

با سلام

وقتی مومنین دین یهودیت نمی توانند آشکارا اعتقاد خود را به زبان بیاورند و بدون اجازه خاخام کلامی حرف نمی زنند بنا بر این حماقت خود را تنها با آنوسی بازی می پوشانند. یقین بدانید که اگر خود را معرفی کنند سه روز هم در جهان دوام نمی آورند.

خسته نباشی دوست عزیز

مرسی. شما هم همین طور

abbas شنبه 19 مهر 1393 ساعت 08:16

http://en.wikipedia.org/wiki/Galileo_Galilei#mediaviewer/File:Galileo_manuscript.png

مفلح دوشنبه 1 دی 1393 ساعت 08:17

با سلام به استاد
اساد عزیز خواهش میکنم بنویسید شما دیگه چراقهر نموده اید منطر نوشته خوب شما هستم ولی این حتم دارم که مشغول یک کار بزرگ هستین وکارکردن درزمینه بنیان اندیشی خیلی سخت است درپناه خداوند عز وجل سالم باشید

شرمنده. فعلا مشخص نیست دوباره کی بتونم دنباله یادداشت ها رو ادامه بدم.

ابراهیم شنبه 4 مهر 1394 ساعت 19:01

مریخ با چشم غیر مسلح دیده میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد